" ... Si que ho es , de lluita contra el nou unitarisme , la primera guerra carlina : el nou concepte de nació-estat , inventada per la Revolució Francesa i fonamen ntat en les doctrines de Hobbes i Rousseau ,i no acep ten les velles nacions amb tradicions juridiques i cul turals propies , que es reconeixen gobernades per un rei , QUE HO ERA DE TOTES LES NACIONS QUE LA HISTORIA HAVIA ANANT RELLIGANT , el cual respectaven , tot i que hages retallat algun d´aquest derets . La segona guerra carlina , propia de Catalunya , ja es reconeguda per un gran mestre de la moderna historiografia , Josep Vicens Vives , con una guerra de reforma foral , amb un conat , fins i tot , de restauració de la Generalitat . I en la tercera guerra , la de Carlos VII , el monarca carlí jurá el furs de Catalunya i resyaurà la Diputacio de Catalunya a Sant Joan de les Abadesses .
Aques esperit de defensa de la propia personalitat , en plena restauració monárquica unitarista , portà el carlisme , juntament amb els republicans i un partit regionalista , la Lliga , a la creacio de la Solidaritat Catalana , per aturar la pretensio centralista d´esborrar tota la historia de Catalubya i la nostra personalitat " .
" DRETS HISTORICS CONSTITUCIO I LLIBERTATS ". Carles Feliu de Travis .

No hay comentarios:
Publicar un comentario